Vakgroep

Begrijpend lezen, Rekenen, Sociaal-emotionele ontwikkeling, Sociale Vaardigheden (SoVA), Spelling, Taal, Technisch lezen

Revisie

over 4 jaar (2028)

Groep

1 t/m 8

Waardering

Gebruik

3% van de aangesloten scholen

IEP LVS

Het IEP LVS zet ieder kind in zijn kracht. Het leerlingvolgsysteem van IEP legt de focus op groei, niet op prestatie. Ieder kind ontwikkelt zich in zijn eigen tempo. Daarom worden kinderen niet met elkaar vergeleken. Met kindvriendelijke toetsen voor hoofd, hart én handen geeft het IEP LVS een compleet beeld: zo wordt elke leerling in zijn kracht gezet.

IEP biedt een leerlingvolgsysteem voor leerjaar 1 tot en met 8. Het IEP observatie-instrument voor leerjaar 1 en 2 sluit volledig aan op de IEP-visie en rapportages bij de toetsen in leerjaar 3 tot en met 8.
Een doorlopende leerlijn maakt het makkelijker om leerlingen te begeleiden in hun ontwikkeling.

Het IEP leerlingvolgsysteem laat niet alleen zien hoe de individuele leerling zich ontwikkelt: je krijgt ook rapportages op groep-, school- en bestuursniveau. Daarin heb je veel mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld filteren om te zien welke groepjes in de klas goed bij elkaar passen voor extra aanbod.
Op school- en bestuursniveau heb je zelf de keuze met welke maat je meet: bijvoorbeeld de schoolweging of het landelijke gemiddelde. Zo houd je zicht op alle ontwikkelingen binnen de school of stichting.

Compleet kindbeeld

  • Hoofd, hart én handen
  • Naast taal en rekenen inzicht in sociaal- emotionele ontwikkeling, leeraanpak en creatief vermogen
  • Zicht op alle talenten
  • Rapportages op leerling-, groep-, school- en bestuursniveau

 

 

Methode ontwikkelaar

Bureau ICE

Uitvoering

papier en digitaal