Vakgroep

Natuur- en techniek, Techniek

Revisie

over 5 jaar (2026)

Groep

3 t/m 8

Waardering

Gebruik

42% van de aangesloten scholen

Wondering the World

Wondering the World is een eigentijdse natuur- en techniekmethode voor het christelijk basisonderwijs. Samen met de leerkracht stappen de leerlingen in de fascinerende wereld van de natuur en techniek. Op authentieke wijze maken ze kennis met de natuurverschijnselen. Ze leren hoe mensen daar onderzoek naar doen en ontdekken dat het waarnemen van principes uit de natuur aan de basis staat van veel technische uitvindingen. Zo leren en ervaren ze dat kennis van natuur en techniek helpt om de wereld waarin wij leven beter te begrijpen. Wondering the World doet een beroep op de aangeboren nieuwsgierigheid van leerlingen. Er wordt geleerd met de neus op de verschijnselen. Dat is wat leerlingen boeit.

Aansprekende onderwerpen, een originele aanpak van de lessen, tussentoetsen, eindtoetsen en een overzichtelijke structuur stimuleren dat leerlingen rijke leerervaringen opdoen. Naast de basisstof biedt de methode verschillende mogelijkheden voor differentiatie en verdieping. Wondering the World biedt een doorgaande leerlijn voor de groepen 3 tot en met 8.

Methode ontwikkelaar

Edu-Sign B.V.

Uitvoering

papier en digitaal

Reviews

42% van de aangesloten scholen bij de SLRO gebruikt Wondering the World bij Natuur- en techniek. Gemiddeld geven zij als waarderingscijfer 4,0 sterren.

Prachtige methode, aansluitend bij identiteit en het wekken van verwondering.
Mooie methode die onderwijs integraal aanpakt en goed aansluit bij belevingswereld van het kind