Stepping Stones Junior
Met Stepping Stones Junior gaat het Engels van jouw leerlingen met sprongen vooruit.
De methode biedt alles wat je nodig hebt voor het geven van leuke en afwisselende Engelse lessen. Met het rijke taalaanbod en de aansprekende werkvormen maak je jouw lessen écht awesome! Leerlingen breiden spelenderwijs hun Engelse woordenschat uit en krijgen zelfvertrouwen in het communiceren in een andere taal.
Perfecte aansluiting op het voortgezet onderwijs
Van groep 1 tot en met het eindexamen kunnen leerlingen vertrouwen op de doorlopende leerlijn van Stepping Stones. De leerstof voor het basisonderwijs sluit naadloos aan op de leerstof voor het voortgezet onderwijs, waardoor Stepping Stones en Stepping Stones Junior een eenheid vormen. De herkenbare vormgeving en didactische aanpak van Stepping Stones Junior en Stepping Stones vergroot het zelfvertrouwen van je leerlingen. Daarmee redden ze zich met de nummer-1-wereldtaal.
Van groep 1 tot en met het eindexamen kun je vertrouwen op de doorlopende leerlijn van Stepping Stones. De leerstof voor het basisonderwijs sluit naadloos aan op de leerstof voor het voortgezet onderwijs, waardoor Stepping Stones en Stepping Stones Junior een eenheid vormen.
Dit zie je heel concreet terug in onder andere de volgende onderwerpen:
- Simular themes: vergelijkbare thema’s en herkenbare leerstof
- Doeltaal is voertaal
- Bridging the gap
Language village: dé leukste manier om spreekvaardigheid te oefenen
In Stepping Stones maken we gebruik van een actieve werkvormen, waarbij spreekvaardigheid centraal staat. Een mooi voorbeeld daarvan is ‘Language village’, oftewel Taaldorp, waarin leerlingen gechallenged worden om in het Engels verschillende gesprekken met elkaar te voeren. Leerlingen ervaren veel plezier in het spreken van de Engelse taal. Engels leren met Taaldorp is nuttig én fun voor leerlingen en het helpt de docent om de drempel tot spreken in de doeltaal te verlagen. Language village is uniek en is een mooie eerste voorbereidende stap naar het examen! Wij zijn de enige methode die een uitgewerkt taaldorp op basis van de leerstof in het boek aanbiedt.