Travelling the World
Travelling the World is het initiatief voor een eigentijdse aardrijkskundemethode voor het christelijk basisonderwijs (groep 5-8).
Eigentijds en aansprekend
Bij Travelling the World gaan leerkracht en leerlingen op reis en verkennen de wereld dichtbij en ver weg. De reis begint bij de unieke plaats van de aarde in het heelal en het besef dat we allemaal op het ‘hoogste’ punt van de aarde wonen. Wie reist, ontdekt dat de aarde wetmatigheden kent. Noord- en Zuidpool, lengte- en breedtegraden, tijdzones, seizoenen, zee- en windstromen, klimaten, landschappen enzovoorts. Waar je mensen tegenkomt, zie je dat ze zich aanpassen aan de omgeving of deze naar hun hand proberen te zetten. Tussen al die mensen en culturen leven ook christenen, broeders en zusters, en/of bieden (christelijke) NGO’s ontwikkelingshulp om mensen een betere toekomst te bieden. Daar wil je toch graag meer over weten? En… bij geologische hotspots spreek je wetenschappers die praten over de de vraag of en hoe wereldbeschouwing bepalend is voor de interpretatie van verschijnselen. Zoals bijvoorbeeld: Is de aarde jong of oud en is er nu wel of geen sprake van een wereldwijde vloed? Zo raken leerlingen al reizend vertrouwd met de wereld waarop ze wonen en worden ze gevormd door na te denken over wezenlijke vragen bij aansprekende onderwerpen. Travelling the World doet een beroep op de aangeboren nieuwsgierigheid van leerlingen. Daarom leren ze met hun neus op de wereld. Dat is wat boeit!
Reviews
21% van de aangesloten scholen bij de SLRO gebruikt Travelling the World bij Aardrijkskunde. Gemiddeld geven zij als waarderingscijfer 4,1 sterren.